Premiéra ostrého BMW M2 se blíží. Pro mnichovské „petrolheady“ bude poslední příležitostí, jak si dopřát pravověrné „emko“ bez nabíjecího kabelu. A s manuálem!
Sportovních aut ubývá. Samozřejmě, pro emise. A i ty, které zůstávají, ubírají na počtu válců a přidávají více elektromotorů. Takový Mercedes-Benz třídy C od AMG si už například s šestiválcem dopřát nemůžete. V Mnichově to ale ještě nevzdávají. Nejenže zde máme nové šestiválcové ostré modely M3 a M4 a brzy dokonce i ostré kombi M3 Touring, ale s mohutným srdcem dorazí i nová generace kompaktního BMW M2. Automobilka o ní mluví jako o autě s čistě závodní technologií, určeném pro běžné cesty. A nebude daleko od pravdy, protože podvozek a dynamiku dolaďuje přímo na okruhu Salzburgring v Rakousku.
BMW M3/M4 50 Jahre: Narozeninová edice hýří barvami
To, že premiéra je už opravdu za rohem, potvrzují oficiální snímky předprodukčních prototypů zahalených v kamufláži. BMW slibuje, že dynamikou zaútočí M2 na předchozí vrcholovou verzi BMW M2 CS. A to už v základní verzi. Zdá se tedy, že jeho šestiválcové srdce 3,0 TwinPower Turbo by mohlo mít avizováno 330 kW. Pro samotný motor není taková nadílka problémem, protože pracuje i pod kapotami výkonnějších modelů M3 a M4, včetně těch s přívlastkem Competition. A ještě lepší zprávou je, že kromě osmistupňové automatické převodovky budou mít zákazníci na výběr šestistupňový manuál. Co víc si přát v autě se zadním náhonem?

BMW X1/iX1: Třetí generace bude také čistě elektrická. Diesel však pořád má!
O zkrocení této šelmy, která by měla ve zrychlení z 0 na 100 km/h podlézt čtyři vteřiny, se postará mohutná M brzdová soustava. Navenek bude M2 své okruhové DNA dávat najevo rozsáhlým aerodynamickým bodykitům. Komu to nebude stačit, může si zvolit například příplatkovou karbonovou střechu, snižující těžiště, stejně jako karbonová sedadla pro řidiče a spolujezdce. O nezájem se BMW bát rozhodně nemusí. Nové BMW M2 bude totiž posledním „emkem“ bez jakékoli elektrifikace. Míří tedy k nadšencům. Každé další už přijde s nějakou formou elektrické podpory. Automobilka z Mnichova plánuje premiéru na říjen. Výrobu zajistí mexický závod BMW v San Luis Potosí.