Tento hliníkovo-karbonový zázrak o délce více než pěti metrů má vrchní část karoserie pokrytou solárními články o výkonu 1,05 kW.
Nizozemský startup Lightyear představil koncept stejnojmenného elektromobilu již před dvěma lety. A teď oznámil, že s ním míří do výroby. Má odstranit jednu z největších nevýhod elektromobilů, a to závislost na nabíjecí infrastrukturě. Alespoň zčásti. Samotná myšlenka není nová ani revoluční, ale nizozemská společnost ji dotáhla dál než všichni ostatní. Lightyear 0 bude totiž „tankovat“ zejména ze slunce. Přitom rozhodně nejde o nějaký malý městský elektromobil, ale o luxusní liftback pro pět cestujících. Nakonec, na délku má až 5083 mm a rozvor náprav 2950 mm, takže zde máme cosi jako holandský Mercedes EQS nebo holandskou Teslu S. Překvapením je světlá výška 183 mm, která ladí spíše se světem crossoverů.
V porovnání se stuttgartským is americkým soupeřem má Lightyear podstatně nižší hmotnost. Jen 1 575 kg, to je minimálně o tunu méně. Asi jako stuttgartský futuristický koncept Mercedes-Benz EQXX. Zatímco ten nemá šanci kvůli drahým technologiím zamířit na montážní linky, Lightyear 0 se tam právě chystá. A přitom si také zakládá na efektivitě. Kromě „muší“ váhy, alespoň ve světě elektromobilů, přidává úžasnou aerodynamiku s koeficientem Cw jen 0,19, což je absolutní světový rekord. Poráží dokonce i Mercedes-Benz EQS, tedy dosavadního krále aerodynamiky. Další snížení ztrát jde na konto speciálních pneumatik Bridgestone s ultranízkým valivým odporem, vyvinutým pouze pro toto auto.
Výsledkem je, že Lightyear 0 s karbonovou karoserií má spotřebu pouhých 10 kWh na 100 km, a proto si vystačí s menšími a lehčími akumulátory. Bateriový blok má kapacitu 60 kWh, což znamená teoretický dojezd 625 km, ale pokud to bude i 500, jde o fantastický výsledek. Největší vychytávkou jsou solární články, kterými je pokryta střecha i kapoty. Mají plochu neuvěřitelných pět čtverečních metrů. Za dobrého počasí tak dokážou produkovat výkon 1,05 kW. To znamená, že během jedné hodiny získá Lightyear 0 dostatek energie na 10 km jízdy. No a pokud parkujete venku, dokud jste v práci, vůz se nabíjí. Vlastně, svítí-li slunce, nabíjí se stále. To je energie a provoz zdarma.